maanantai 27. lokakuuta 2008

Pushkar - Udaipur

Paiva 9 & 10 26.10

Lahto Pushkarista meni nappiin tai ainakin melkein. Poika jonka piti meidat noutaa hotellilta ei koskaan tullutkaan, mutta saatiin hyvat ohjeet isannaltamme ja loytyihan se "asema" melko vaivattomasti. Sit oudon pitkalta tuntuva kumppuinentie Ajmeriin. Taidettiin ajaa vahan eri reittia, kuin tulessa. Ajmerissa matkanjarjestaja hommasi meille riksan, jonka myos maksoi. Todella hyvin hoidettu kaikki ja suhteellisen edullistakin. 250 Rs matka Pushkarista Ajmeriin ja sleeprilla Udaipuriin. Mut ei kaikki kumminkaan sujunut ihan nappiin sitten. Hypattiin ulos riksasta ja meita pyydettiin odottamaan "pysakilla" kunnes meidan bussi tulisi. Odotus aikaa noin puoli tuntia. Vahan myohemmin siina tuli yks tyyppi sanomaan, etta meidan bussi on toisella puolella tieta. Mentiin sinne kaivettiin liput esiin, lastattiin rinkat ja noustiin bussiin. Perus sleeperi majottauduttiin ja tehtiin olo "kotoisaksi". Hetken kuluttua meidan luukulle koputettiin ja sanottiin, etta wrong buss.. Kelattiin hetki etta mita v****a ja noustiin bussista. Saatiin kumminkin rinkat ja maksamamme sailytys maksu takaisin. Oma bussi sit loytyi kumminkin ja ihan ok se oli, vaikka sanky olikin ihan hiekkainen. Pahempikin olisi voinut olla. Yo meni hyvin ja nukuttuakin tuli. Kai naihin jo alkaa tottumaan.

Aamuyosta noin puoli kuudelta saavuimme Udaipuriin. Flunssa, vasy, yleinen hajoamisfiilis.. Pakko vetaa rooki ja kelailla. Vieressa riksaseta kauppaa kyytia, mutta ei jaksa meita paljon hairita. Meista taisi nakya, etta ei kannata liikoja vaivata, hahaha. Kaivettiin siina sit hotellin nimi (ei ihan mikaan helpoin asia, nimi oli ihan pirun pitka:). Kyyti sinne 5 kybaa. Ei mikaan halpa, mutta eihan sita nyt oikeasti jaksanu siina alkaa valittamaankaan. Riksaseta haukkui meidan guest housen isantaa pahaksi mieheksi ja koitti kaupata jotain 80 rupian huoneita. Sanottiin kumminkin, etta me halutaan tanne ainakin katsomaan. Paikka oli hyva (meidan mittapuulla) ja halpa (200 rahaa/yo eli n. 1,60eukkoa per larvi).

Levattiin tuolla hetki ja sit katolle kuvaamaan White Lake Palcea, jossa on kuvattu James Bondin Octopussy elokuvasta osa. Palatsi ehdottomasti nakemisen arvoinen. Me ei sisalle sinne menna, mutta tuolta meidan Guest Housen katolta saatu ihan hyvia kuvia. Kuumeinen olo ja yleinen hapotus koko paivan, mutta kierreltiin kumminkin kaupunkia ja kaytiin syomassa Lotus Cafessa. Perus mattoa, maha tayteen, mutta ei erityisen hyvaa.

Illalla kaytiin viela valokuvaamassa rannalla heijastuksia ja kun taalla on jotkut festivaalit juuri samana iltana kun taalla satutaan olemaan, niin saatiin myos ilotulitteista nauttia. Ihan venetsialaiset tuli mieleen. Kadut koristeltu hienosti ja varikkaat lamput loivat aika mahtavan tunnelman. Loydettiin yksi mesta myos mista sai paikallista likoori juomaa Durua, joka sisaltaa sahramia, masalaa ja anista. Ihan kamalan makuista oli, mutta tulipahan sekin koettua, hahaha. Hotellille takaisin tultua mittasin kuumeen, kun oli niin happo olo. Olihan tuota lampoa 37,5 naytti mittari. Ihan kuollut olo ja simahdin sangylle vaatteet paalla..

Aamulla parempi olo ja suihkun jalkeen pakkaukset ja kattoterassille nauttimaan kevyt aamupala. Teeta ja paahtoleipaa juustolla.. Ihan hyvin jarjestivat myos meille laukkujen saylytyksen ja sanoivat viela, etta jos on tarvetta, niin voidaan levata siina huoneessa mihin laukut jatettiin, ystavallista. Majapaikan ihmiset muutenkin todella ystavallisia, vaikka kielitaito hieman rajoittaa heidan kanssaan kommunikointia.

Tanaan viela kaydaan vahan tekemassa loytoja ja ehka tutustumassa Rajastanin suurimpaan palatsiin. Toivottavasti olo pysyy hyvana, niin jaksais matkan Diuhun paremmin. Bussi lahtee kymmenelta illalla ja perilla olemme Rajkotissa joskus aamulla..

Maiju kirjoitti...

Mä kyl niin odotan, et saan nähdä sun valokuvat. :)

Koita jaksaa ja yritetään parantua nopeasti.

Anonyymi kirjoitti...

Juteltiin mesessä aamulla ,täytyy kuitenkin laittaa bomerkin tänne.Vahvistan vaan että kävin lukemassa päiväkirjaa:)kun innoisani aina odotan lisää seikkailuja."ett äppel om dagen,håller läkaren borta" hehee...